Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет за малко грешки при четенето на Алфа 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Съвет за малко грешки при четенето на Алфа 156

    От близо две години само каране на Алфата без никакви проблеми....но както се казва проблемите не идват един по един а на куп.
    Онзи ден тръгнах за Бургас, още сутринта като запалих Алфата започна да тресе все едно е на два цилиндъра, изфорсирах я два пъти и всичко се оправи, и от тогава при всяко палене пали трудно след 5-6 секунди въртене на стартер. Единствено сутрин тресе двигателят. На магистралата на шеста скорост с 130 км. като подам рязко газ и светваше чека без без да губи мощност. Иначе колата си върви без проблем гори си нормално няма загуба на мощност, температурата си е в нормите, по таблото нищо друго не свети.
    Днес я качих на компа и ето какво излезна на снимката. Някой имал ли е някой от тези проблеми и как я оправил. Приемам всякакви съвети.
    Attached Files
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd, 140 hp '02
    EX...Fiat Tempra 1.6

  • #2
    1 - P0601 е вътрешна системна грешка на ECU-то, вероятно е възникнала епизодично и няма да се появи отново след триене или ресет на ECU - то.

    2 - P0683 може да е заради неработещи подгревни свещи или проблем в модула за управлението им.

    3 - P0340 сочи към некоректно работещ фазов датчик.

    4 - P1530 касае пресостата и има отношение само към работата на климатика. Той работи ли коректно?

    5 - P0180 касае температурата на горивото. Може да се касае за проблемен сензор или връзката към него.

    6 - P0704 касае датчика за горното положение на педала на съединителя. Вероятно не работи коректно. Може да се касае само за настройка.

    7 - P1191 касае сензора за високото налягане на горивото (рейката).

    Най-вероятно трудното палене и светването на чека се дължи на 3 или 7.

    Залагам една бира на 7.



    Следва да погледнеш реалните стойности на налягането при палене и в движение.



    Залагам още една бира на това, че скоро не си правил диагностика и поради това, сега живееш с усещането, че проблемите се изсипват накуп.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Благодаря ecotronic за подробното описание...

      1. 0601 от както съм купил преди три години Алфата постоянно си стой тази грешка. Не може и да се изтрие, но с нищо не влошава системата.
      2, 0683 има скъсана свещ и съм извадил от един месец кабела на свеща.
      3, 0340 преди година смених с нов датчика на разпределителният вал.../ май пак ще го сменявам /.
      4, 1530 тези дни като беше топло пусках климатроника и си духаше студено, но утре ще го тествам по подробно да видя как включва и изключва.
      5, 0180 къде се намира този сензор за температурата за горивото.
      6, 0704 също къде намира и датчика за горното положение на педала на съединителя.
      7, 1191 и този сензор къде е.

      С две думи утре ще разгледам и почистя всички кабели и връзки на тези сензори / ако открия къде са/ и ще изчистя пак грешките....ще потормозя Алфата и ще видя какво пак ще изпише.

      Иначе бирата печелиш....диагностика съм правил миналата година лятото...а преди това бях свикнал на два - три месеца да я качвам на компа, ама сега близо 10 месеца ....
      Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd, 140 hp '02
      EX...Fiat Tempra 1.6

      Comment


      • #4
        Сензорът за температурата на горивото трябва да се намира на тялото на което се скрепва чашата на горивния филтър.
        Сензорът за налягането в рейката се намира на края на рейката (разклонителя от който тръгват тръбите към дюзите) - краят, който е откъм скоростната кутия.

        ECU - то ремапвано ли е? Ако да, то първата грешка може да е и заради нескопосан ремап.

        За датчика на педала на съединителя - това е един прост механичен контакт близо до точката в която лагерува педала. Подобно на стоп машинката на спирачния педал.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:12.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Пак благодаря за подробното обяснение кое къде е. Утре като се наспя ще прегледам всичко...повод за една по подробна профилактика с контактен спрей на всичко.

          Не зная какво е правено по ECU, така купих Алфата. Но със сигурност е пипано защото е затапен EGR.

          Идея кога се включва втората перка при включен климатроник. Сега пробвах климатроника, включих на минимум / LO / 5-6 секунди след като се включи компресора се включи едната перка, след това и втората перка за 10 секунди и се изключи. Колата работи на място няколко минути но втората перка така и не се включи....това нормално ли е.
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd, 140 hp '02
          EX...Fiat Tempra 1.6

          Comment


          • #6
            Втората степен на охлаждането, що се касае до климатика, трябва да се включи при ненормално високо налягане в радиатора му (кондензатора). Това може да стане при висока околна температура и влошено охлаждане на радиаторите.

            При работа намясто тя не би трябвало да се включва. Както не би трябвало да се включва заради температурата на мотора.

            Накратко - когато всичко е в норми, би следвало да се пуска само първата степен. Втората влиза в играта, когато нещата станат критични.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:40.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment

            Working...
            X